MENU

sobota, 11 kwietnia 2015

12 kwietnia

jutro będzie Dzień czekolady (12.04.2015). Z tej okazji u mnie na blogu będzie inaczej niż zwykle, bowiem zabiorę Was w krótką podróż do Lwowa. Wyszukałam jeszcze inne przypadające tego dnia rocznice, więc zapraszam :)
Krótkim przystankiem w drodze na Krym (o podróży tej na pewno napiszę) było miasto moich przodków: Lwów.

przybyliśmy wieczorem

po zrzuceniu plecaków udaliśmy się na małą przechadzkę


rynek

i tak sobie wędrowaliśmy bez celu

aż dotarliśmy do fabryki czekolady :)

moje oko fotoreportera ;)
nie potrafiło uchwycić szczegółów miejsca

u góry znajdował się sklep z łakociami :D

 fabryczka - sklep


Jako dziecko słuchałam opowieści o tym mieście...

mali obserwatorzy

najlepszy widok roztacza się z góry

Gdzieś tam została ochrzczona ciocia, 
mieszkał dziadek i jego siostra...

mąż nie lubi zwiedzać miast,
stąd zawsze wyszukujemy kawałki zieleni

dworzec to chyba temat na osobny wpis...
Lwów można zwiedzać z cyklem kryminałów o Eberhardzie Mocku. 

Pisze do Was prawdziwy czekoladożerca, który gdy tylko zobaczy coś w kolorze głębokiej gorzkiej czekolady uznaje to za smakołyk :)


świąteczna babka czekoladowa
"Gdybyśmy mogli żyć tylko w tych krótkich chwilach,
zatrzymanych ulotnie na języku,
życie byłoby tak pełne!
Kłopot polega na tym, że zbyt dużo chcemy"*
Smakołyki badam ostrożnie: dotykam, wącham i na końcu próbuję. Dlaczego ostrożnie? Ostrożność ta ma źródło w dzieciństwie:
moje siostry znając moją słabość do czekolady, pewnego dnia zapytały niewinnie czy aby nie chcę spróbować ostatniego kawałka gorzkiej czekolady? Dwa razy nie trzeba było mi proponować: rzuciłam się na smakołyk i omal nie straciłam zęba (!) bowiem okazał się być zwykłym... kamykiem ;) Mały obły kamyk! Nie muszę chyba pisać jak się poczułam? Dziś jest to wspominane jako anegdota o mojej żarłoczności ;)
Stąd moje zamiłowanie do wszelkich czekoladowych drobiazgów.



Dla czekoladomaniaków wyszukałam również imprezę okolicznościową na Śląsku:


z Gazety Wyborczej

12 kwietnia będzie się działo:
  • obchodzimy Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki. W dniu tym przypadają dwie rocznice z dziejów astronautyki: 
    • w 1961 r. Jurij Gagarin odbył pierwszy lot w kosmos, 
    • w 1981 wystartował po raz pierwszy prom kosmiczny Columbia (STS-1);
    • z tej okazji Planetarium Śląskie zaprasza na piknik rakietowy.
  • serialomaniaków ucieszy premiera 5 sezonu "Gry o tron" :)
 
jeden z tomów cyklu "Pieśni lodu i ognia"
towarzyszył mi podczas podróży

Zapowiada się zatem ciekawy weekend :)
 

 *Serenissima / Erica Jong

4 komentarze:

  1. Fabryka czekolady? Chciałabym kiedyś zobaczyć produkcję czekoladek, czekolad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach wybrać się do Lwowa :) Piękne zdjęcia :)

    PS Ciesz się, że czegoś gorszego siostry Ci nie podały jako czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Hehe, faktycznie wiele gorszych rzeczy jest koloru czekoladowego ;P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...