MENU

środa, 11 marca 2015

Daj włos

Dziś będzie krótko i na temat włosów.
Od jakiegoś czasu (bodajże od 3 tygodni?) zbieram kłaki (czytaj: moje wypadające włosy) ze wszystkiego: 
  • z wanny, 
  • z siebie, 
  • z męża, 
  • z podłogi,
  • ze Staszka - znajdowałam długie włosy owinięte wokół rozmaitych części jego ciała ;)
W ciąży z mej głowy nie spadł ani jeden włos. Za to teraz wypadają z nawiązką ...garściami.
Słyszałam, że po porodzie włosy wypadają tym kobietom, które w ciąży mogły pochwalić się gęstą i mocną czupryną. Odpowiedzialne za ten stan rzeczy są jak zwykle u kobiet hormony ;). Więcej na ten temat można przeczytać tu.

Postanowiłam na wiosnę zrobić z tym porządek. Włosy poszły pod nóż, a raczej pod nożyczki fryzjerki. Przy okazji chciałam połączyć przyjemne z pożytecznym: wzięłam udział w akcji "Daj włos" organizowanej przez fundację Rak'n'Roll. Okazało się bowiem, że wyhodowałam na głowie ponad 30 cm włosów ;) Wymagane minimum to 25 cm.
Z tego co zostało powstała niezła fryzurka:







Czuję wiosnę na głowie - tak mi teraz lekko :)

Dla zainteresowanych zamieszczam instrukcję ścinania włosów ze strony:

DAJ WŁOS – INSTRUKCJA ŚCINANIA WŁOSÓW:

• Minimalna długość włosów to 25 cm.
• Umyte i wysuszone włosy dzielimy na kilka pasm.
• Każde pasmo pleciemy w warkocz po czym wiążemy gumką najlepiej recepturką
(w kilku miejscach – dla bezpieczeństwa).
• Warkocze ucinamy około 2cm powyżej utrzymującej ich gumeczki (od strony głowy), nie musisz starać się ich wyrównać.
• Ścięte i dokładnie wysuszone warkocze zawijamy np. w papier.
• Oznaczamy nasadę włosa np. wkładamy pod gumkę karteczkę z napisem – NASADA. Należy pamiętać, że nie można pomieszać nasady z końcem włosa, ponieważ takie włosy nie mogą zostać użyte do wykonania peruki.
• Włosy przed ścięciem powinny być czyste i nie należy nakładać na nie odżywki.
• Włosy wysyłamy z dopiskiem „akcja DAJ WŁOS” na adres:


Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie
ul.Bagatela 10/17
00-585 Warszawa
tel.: 22 841 27 47
mail: biuro@raknroll.pl


Przy okazji przypomniała mi się scena z "Idy sierpniowej" M. Musierowicz, gdy wszystkie dziewczyny postanowiły obciąć sobie nożyczkami włosy ;)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...