MENU

sobota, 14 marca 2015

małe co nieco - rafaello

Jak już wczoraj pisałam, odwiedziły nas moje koleżanki z pracy. Pierwsze co przyszło mi na myśl o tej wizycie to: trzeba upichcić coś pysznego do kawki!

Jako, że w czwartek mam zajęcia z samoobrony, czasu na pieczenie za bardzo nie było. Przygotowałam zatem coś bez pieczenia: Rafaello
Robiłam go w dwóch turach:
-> masa budyniowa (zostawiłam do ostygnięcia i pobiegłam na salę) 
-> dalsza część po powrocie z sali.


Przepis znalazłam kiedyś w sieci, a że było to dawno temu, to niestety nie pamiętam z jakiej strony go ściągnęłam... 

Podaję moją wersję tego smakołyku:

Rafaello
  • 2 paczki słonych krakersów
  • 3 szklanki mleka
  • 3 żółtka
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej
  • 3 czubate łyżki mąki ziemiaczanej
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 szklanki wiórków kokosowych
  • 250 g masła
  • płatki migdałowe

Sposób wykonania:

Do garnka wlewam 2 szklanki mleka oraz 1 szklankę cukru. Doprowadzam do wrzenia. Następnie przygotowuję masę jajeczną:
  • 3 żółtka ucieram z 1/2 szklanki cukru i 1 cukrem wanilinowym.
  • Mąkę pszenną i ziemniaczaną rozpuszczam w szklance mleka i dodaję do utartych żółtek.
Wlewam masę jajeczną do garnka i na małym ogniu mieszam gotując, aż uzyskam konsystencję budyniu. Odstawiam do ostygnięcia.

Gdy budyń ostygnie dodaję do niego po kawałku masło, miksując na najwyższych obrotach a następnie szklankę wiórków kokosowych.

Dno średniej wielkości blachy (30 x 25 cm) wyścielam papierem do pieczenia.
Na papier wykładam pierwszą warstwę krakersów. Na krakersy wylewam 1/3 masy budyniowej. Ponownie wykładam krakersami i wylewam 1/3 masy. Na to znów krakersy 
i ostatnia warstwa masy. W ten sposób powinny powstać 3 warstwy ciasta. 

Wierzch posypuję równomiernie wiórkami kokosowymi (mi wystarcza 1 szklanka) oraz płatkami migdałowymi (według uznania).

Gotowe ciasto wkładam do lodówki na minimum kilka godzin. Najlepiej zostawić je na całą noc, wtedy krakersy odpowiednio zmiękną.





Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...