MENU

niedziela, 21 grudnia 2014

Powrót do formy po cc

Wiele kobiet, które miały cesarskie cięcie szuka odpowiedzi na nurtujące pytania:
  • ile kg można dźwigać?
  • Jak szybko można wrócić do aktywności fizycznej?
  • Czy mogę dźwigać dziecko?
  • Czy nie nabawię się przepukliny?

Większość z nas podczas okresu połogu obawia się nadmiernego ruchu.
Wychodzę z założenia, że ruch to zdrowie. Jako osoba bardzo aktywna przed zajściem w ciążę oraz w czasie ciąży uważam, że ćwiczenia
o odpowiednim natężeniu mogą przyśpieszyć rekonwalescencję i powrót do dobrej formy. Przecież samo chodzenie czy podnoszenie się
z łóżka jest już pewną formą aktywności ;).

Mając na uwadze, że cesarskie cięcie to jednak operacja, szukałam informacji jak ćwiczyć by sobie nie zaszkodzić.
Gdy na ulotce Bio-Oil przeczytałam następujące słowa:
„Wczesne rozpoczęcie ćwiczeń po porodzie, pomaga w utrzymaniu prawidłowej statyki narządu rodnego o wpływa korzystnie na proces powracania ciała do swoich poprzednich kształtów”, wiedziałam, że znalazłam to czego szukałam! 

 Dla osób aktywnych zamieszczam ćwiczenia:



 
Pamiętajmy,że aktywność fizyczna pomaga również rozładować napięcie związane z nowym wyzwaniem, jakim jest macierzyństwo :)

Aha,co do dźwigania to obowiązuje zasada, że po cc nie należy dźwigać więcej niż wynosi waga dziecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...